Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentfacebooklikeandshare has a deprecated constructor in /home/ninoslav/public_html/plugins/content/facebooklikeandshare/facebooklikeandshare.php on line 45

1. Feeder Master Cup

Feeder Master Cup, prvo natjecanje u ribolovu feeder tehnikom u Hrvatskoj, uspješno je održan 17. lipnja 2012. godine na Kupi u Karlovcu, na stazi kod PPK, popularnim „štengama“. Kažem uspješno, no možda je to i preskromno rečeno, jer krasili su ga, prije svega, vrhunska organizacija, odličan ribolov i teško opisivi entuzijazam svih sudionika. Šesnaestorica raspoloženih i ribolova željnih feederaša okupilo se izjutra u lokalu Xuxu pored Kupe i s nestrpljenjem jedva dočekalo završetak izvlačenja ribolovnih pozicija, kako bi što prije krenuli s nadmetanjem. Nekima je ovaj dio Kupe bio otprije dobro poznat, nekima manje ili nikako, ali sve zajedno uznemiravao je i zbunjivao vodostaj koji je u danima koji su prethodili neprestano oscilirao, te je teško bilo predvidjeti kakva će nas Kupa tog jutra dočekati i unaprijed odrediti koju taktiku i kakav pribor odabrati. I dok su pojedinci bili zbunjeni i odviše lutali, drugi su se bolje snašli, pa ću vam pokušati prenijeti neke njihove dileme, pripremu i odabir.

Neven Ferenčina, jedan od organizatora kupa (ispred KŠR Korana)i čovjek koji stazu izvrsno poznaje, također je bio zatečen vodostajem (koji je, usput, ujutro opet počeo rasti), ali i spreman na sve. Feru je najviše bunilo što mu je svaki od prethodnih treninga dao drugačiju sliku vode, pa si je pripremio tri feedera koji pokrivaju razne situacije: Milo New Era Trender Feeder 3.60m 10-60gr, sa vrhom 2 oz, Daiwa Theory Barbel 3.60m 2.25lbs sa vrhom 4oz i Daiwa Aqualite Heavy Feeder 3,90m do 150gr. sa vrhom 3oz. Osnovni najloni na rolama bili su mu u rasponu od 0,19 do 0,23 mm, a predvezi 0,17 i 0,19 od Milo Krepton Ghost najlona. Pošto su na treninzima ipak prevladavale mrene, a bilo je i prilično krupnih, odlučio je ciljano ići na njih, pa je takvu i hranu pripremio:  Browning Easy Cheesy i Dynamite Baits Swim Stim Natural, konzervu šećerca, 400gr sitno narezanog (4mm)mesnog nareska, 100gr tirolske, konzervu Dynamite Baits Frenzied Hempseed, 300gr halibut peleta (4,6 i 8mm) i 2.5l škota. Započinje hraniti i loviti sa velikom blockend hranilicom zabacujući je svake dvije minute (4 sa crvima, jedna sa hranom) na daljinu od otprilike 25 metara, no prvih 30 minuta nema ni griza. Onda napokon dobiva griz koji promašuje, pa vadi jednu manju mrenu i opet pola sata ništa. Prilikom jednog vađenja sistema postaje mu jasno da lovi u vodenoj travi, te da mu je predvez prekratak (25 cm), pa izlazi malo više „na vodu“, dva metra dalje, što mu konačno donosi grizove i miješanu ribu (mrena, podust, šnajder), ali ubrzo shvaća da mu je vrh od 4 oz prejak. Sljedećih sat vremena lovi oprezno, ali dobro, mada mu se neke ribe otkvačuju, a onda voda počinje padati i riba slabije primati. Produžuje predvez na 35 cm i smanjuje udicu na broj 12, što mu opet donosi ribe, između ostalog jednu lijepu mrenu (oko 1,5 kg). Prelazak na finiji štap, još jedno produžavanje predveza i drukčiji načina hranjenja(više hrane, manje crva)daje mu i nekoliko plotica. U posljednjih pola sata dobiva još jednu krasnu mrenu (oko 2 kg), što mu je dovoljno za osvajanje drugog mjesta. Kao svoje osnovne greške Fera navodi nekvalitetno ispitivanje dna, te upotrebu prevelikih udica i prekratkih predveza, koje je uglavnom diktirao izbor mrene kao ciljane ribe, što se također nije pokazalo kao najpametniji potez.

Marka Pavića, koji je lovio dva mjesta nizvodno od mene i naposljetku zauzeo treće mjesto, otpočetka sam smatrao najljućom konkurencijom. Marko je od pribora odabrao Milo Demios Feeder, 3,9 m (midium-heavy), sa vrhom od dvije unce (2 oz) i rolu Ryobi Zauber 3000 sa namotanim Cralusso Match Sinking najlonom promjera 0,20 mm. Predvezi su mu bili od Milo Ghost najlona promjera od 0,13 do 0,17 mm u dužinama od 30 do 60 cm. Koristio je dva modela udica: Milo Carp As i Mustad Power Maggot (8-16). Poslije ispitivanja dna i pronalaženja tvrdog i čistog dijela na udaljenosti od otprilike 25 metara, mijenjao je hranilice tražeći najpogodniju i na kraju se odlučio za Middy blockend Barbel od 56 grama sa kojom je odlovio cijelo natjecanje. Iako je imao sve moguće modele hranilica i on je još prije natjecanja odlučio da će loviti isključivo tim tipom hranilice i bazirat se na „meso“, pa je pripremio svega kilogram Milo Vip River hrane te kilogram i pol crva, 20-tak deka halibut peleta od 6 mm i kutiju glista. Započinje loviti pomalo grubo, sa predvezom 0,17 mm dugim 35 cm i udicom Milo Carp As broj 8 na kojoj je snop crva. Hranilicu puni sa 2/3 crva i 1/3 peleta koje se polako otapaju, jer mu je ideja bila ideja bila, kako je voda bila povišena, odmah pokupiti koju krupnu mrenu. No kako već nakon pet minuta dobiva prvu ploticu, a velikim mrenama ni traga, polako se počinje prilagođavati ploticama i šnajderima koji su mu također počeli primati. Znači, smanjuje udicu, produžava predvez i umjesto peleta u hranilicu dodaje hranu. Duži period dobro lovi, a onda su mu grizovi prestali i tu gubi previše vremena ne mijenjajući ništa, čekajući da riba ponovno uđe. Kad je, kako sam kaže, vidio da jedino ja na stazi učestalo lovim i imam znatno duži predvez, produžava predvez na 60 cm i smanjuje udicu na broj 16, što mu opet donosi ribe. Bile su sitnije, ali uhvatio je tempo i tako odlovio do kraja. Većinu ulova činile su mu plotice i šnajderi od 150 do 500 grama, pokoja manja mrena (200 – 400 g), te nekoliko podusta od kojih su dva bila oko 600 – 700 grama.

Kada sam izvukao broj 16, poziciju prvu uzvodno, bio sam sve samo ne sretan, jer loviti na rijeci najuzvodnije nikad baš nije zahvalno. No tu se nije dalo ništa učiniti. Prije natjecanja odradio sam samo jedan trening, ali on mi je dosta pomogao da odlučim kako ću loviti (mada sam bio spreman i na druge opcije). Sad mi se, poslije svega, čini da sam ja najmanje lutao i tražio se, te da jedini nisam „ganjao“ velike mrene. Već na treningu uvidio sam je ovdje zavidna količina plotica, šnajdera i što je najvažnije štupsera, najdraže mi ribe. Pripremio sam četiri Browningova feedera dužine 3,90 m, od kojih je samo jedan bio malo tvrđi i grublji, a to je Bob Nudd Aggressor sa vrhom od tri unce (3 oz). Većinu natjecanja odlovio sam sa Browning Champions Choice Power Feederom, težine bacanja do 120 grama, snažnim ali finim štapom širokog spektra, na kojem je bio karbonski vrh od dvije unce (2 oz). Osnovni najlon na Shimano Stradic roli bio mi je Browning Cenex Feeda Line promjera 0,20 mm, a predvezi Pescatore 0,14 i 0,16 mm (imao sam pripremljen i 0,18, ali nisam ga koristio). Dan uoči natjecanja navezao sam tridesetak predveza dužine 45 do 60 cm, na kojima su uglavnom bile Gamakatsu 1090N i 1090NS A1-Hard udice (broj 14 i 16) i nešto manje Kamasan B651 Wide Gape Feeder broj 10, predviđene za deblju glistu ako zatreba. Kombinaciju hrana i aditiva, također Browningovih, ponovio sam sa treninga, jer su se pokazale odličnim. Kilogram Big Fish-a, pola kilograma M7 , pola kilograma Grand Slama i isto toliko No1 navlažio sam manjom količinom vode u koju sam dodao oko 150 ml Browning Krazy Liquid Super Caramel, tekućeg aditiva, te otprilike toliko i tekuće melase. Dakle, sve slatko, slatko... Hranu sam samo lagano navlažio, jer nisam znao što me čeka na vodi, a na licu mjesta sam joj dodao dvije šake kuhane konoplje i isto toliko Mainline Bloodworm mini stick peleta. Još malo sam dovlažio smjesu, jer je Kupa bila povišena i jača nego sam pretpostavljao da će biti. Od mamaca sam imao kilogram crva, od kojih sam čak 70 dag smrznuo večer prije. Namjera mi je bila mrtve crve stavljati u sendvič, između dva sloja hrane u hranilici, te njima držati ribu koja će doći privučena zamamnom hranom (mada je i hrana bila krupnih čestica, a tu su i konoplja i pelete). Imao sam i gliste, tanke i debele, ali sam ih samo nakratko stavio na udicu i eliminirao. Imao sam sreću da sam dosta brzo pronašao čistinu i daljinu na kojoj ću loviti, a na kojoj mi kavezna hranilica od 50 g (najteža koju sam ponio) drži dno, pa sam najlon zaklipao nadajući se da neću imati problema sa krupnim mrenama. No unatoč tome počeo sam loviti prilično loše... Kad je sudac Goran Capan označio početak, najlon mi se, kao zadnjem početniku, omotao oko vrha feedera i dok sam se ja sredio i uspio zabaciti prvu hranilicu Pavić je već vadio ribe. Učestalo sam zabacivao i punio hranilicu crvima i hranom, kako bi što prije na dnu napravio „tepih“, ali mi se zbog brzopletosti i forsiranja nekoliko riba otkvačuje pri zamaranju. Kad sam odlučio svaku, ali baš svaku ribu, polako i s dužnim poštovanjem „odraditi“, stvar se popravlja, no u prvom satu imam svega tri ili četiri manje ribe, dok mi se u letimičnim pogledima nizvodno učini da mnogi bolje love. Od samog početka lovio sam na tri do četiri crva na udici, koristio sam predvez dugačak oko 50 cm i promjera 0,16 mm (sa udicom broj 14), koji sad još produžujem i stanjujem na 0,14. I krenu, napokon, šnajderi, manji ali i veći (600-700 g), gdjekoja manja mrena, a onda i lijepi štupseri... Kad sam ugledao prvog štupsera bio sam presretan, jer sam ih silno priželjkivao. I uđem tad u lijep tempo koji sam držao gotovo tri sata, kad je voda počela padati. Zašto mi je trebalo više od pola sata da shvatim kako najlon treba otklipati i zabaciti dalje, jer se riba maknula, danas teško mogu objasniti. No „vani“ odmah imam zadjev, trgam cijeli sistem, mijenjam štap, pa na brzinu pokupim još tri plotice, a onda opet zapinjem... Petnaestak minuta prije kraja imam krupnu ribu koju relativno lako dobivam pod obalu (pa pretpostavljam da nije mrena), no onda, na dva metra od obale, krene uzvodno i unatoč fino podešenoj kočnici puca mi predvez. Znao sam odmah da sam dobro lovio (dakako da sam mogao i bolje), ali sve do završetka vaganja nisam mislio da sam prvi. Činilo mi se da je Pavić ulovio više riba, što je vjerojatno i točno, ali moji dragi štupseri su prevagnuli. Feru nisam mogao vidjeti jer je lovio sasvim nizvodno, ali sam čuo da dobro lovi. Tu su još bili izvrsni Krešo Nikšić, Mario Matanović, pa moj dragi prijatelj Frele... U svakom slučaju čestitke svim sudionicima na dobrom ribolovu, organizatorima i pokroviteljima, KŠR Korana Karlovac i dečkima iz dućana TopFishing, te sudcu Goranu Capanu. Svim sudionicima dodijeljene su utješne nagrade, trojica prvoplasiranih dobili su pripadajuće medalje, za drugo i treće mjesto darovani su Middy feeder štapovi, a pobjedniku je pripao prijelazni pehar i novčana nagrada. Budući da je pehar prijelazni, čvrsto vjerujem da će ovaj kup zaživjeti i postati tradicionalan, te da ćemo se dogodine vidjeti u još većem broju.